Old Toys
Anything here
MISS 3 MAJU
Saturday 18 January 2014
"KAMI PELAJAR 3 MAJU, KAMI ANAK DIDIK PUAN NG, KAMI SEKEPALA, SUKA MENGEJEK, 
SUKA MEMBULI, SUKA LOYA BURUK, HOMEWORK BUKAN KEPAKARAN KAMI SEBAB KAMI SEMUA SUKA MAIN DALAM KELAS, KAMI SEJIWA, SUKA MASUK KELAS LAMBAT, 
SUKA TAK BAWA BUKU, SUKA PONTENG, SELALU KENA CERAMAH TAPI KAMI TETAP DEGIL KERANA KAMI KAWAN HINGGA HUJUNG HAYAT. KAMI BUDDYS SELAMANYA, 
TAKAN TERPISAH SEBAB JIWA KAMI SELALU MACAM JIWA 3 MAJU."

Itu lah slogan kelas aku. Eh? bukan slogan pun. Aku reka ayat tu saja-saja jer but dorang masing-masing copypaste ayat tu. Maybe boleh terima kot ayat tu. By the way, aku ucapkan 'Welcome 2014' untuk semua manusia di dunia ini. 2013 hanya kenangan buat kita semua, buka buku baru dan cipta lah memori baru di tahun 2014 ini. Jujurlah sayang, aku tak mengapa~ eh nyanyi pula -.- hahaha, sejujurnya aku nak cakap banyak memori aku tercipta di tahun lepas. Happy/sedih semua ada. Hah, berkenaan ayat kat atas tu, actually aku tulis untuk kelas aku tahun lepas. 3 Maju bimbingan puan Ng. Sumpah, kelas itu memang terbaik. Dari form 2 lagi kami sekelas, dah memang kami sekepala lah. Tapi bila dah form 4 ni, semua totally different. Sebelum tu, syukur alhamdulillah, aku berjaya dalam PMR 2013. tak perolah berjuta A but aku happy dengan keputusan aku. Yelahh, belajar macam orang gila, kalau result teruk. Memang aku mengamuk laa and bersyukur jugak aku dikelaskan di 4 Maju aliran sains tulen yang memang sudah aku idamkan selama ini. So, korang nak tahu apa yang 'totally different' nye tak? ahaha, budak-budak kelas aku tahun ini semuanya berbeza. Dari A-Z. 3 Maju yang stay pun 6 orang je. Aku, yayah, atikah, farisah, syuhada, atikah. Yang lain, semua kelas lain. BTTS, first day masuk 4 Maju, aku rasa lain. Senyap! Kelas 3 Maju selama ini mana pernah senyap macam tu. Tahun lepas, bila je masuk kelas, masing-masing dah sibuk gosip, sibuk buli, sibuk ngejek. Ahh, maybe first day. Mungkin lah kot. Actually 60% dalam kelas 4 Maju tu aku dah kenla lama, but STS, kita orang memang tak ngam. Gelak, gelak juga. Ngejek, ngejek juga, tapi cuma tu jela. Gurauan tu tak berlanjutan. Bukan tak best, cuma kalau nak dijadikan cerita. 3/4 budak kelas 4 Maju adalah dari 3 Tekun. So? faham-faham jela. 
Kenapa 3 Maju smeua tak boleh stay sampai form 5. Baru ahh gempak. hahaha. Selain budak 3 Maju, aku pun rindu cikgu-cikgu 3 Maju. Puan Ng, Cikgu Ainul, Datin Rahayu and semua yang sewaktu denganya. Dorang ngajar memang best. Dah lah cikgunye semua ngam/sekepala dengan kita orang. Lagi-lagi puan Ng. Walaupun at the first sight, dia nampak macam kerek semacam jer, tapi lama-lama belajar dengan dia, baru sedar yang dia ajar tu memang berguna. Bukan macam cikgu sejarah aku tahun ini aka guru kelas. Semua benda dia nak cepat. Bagi lah kita orang kenal satu sama lain and kenal cikgu-cikgu yang ajar kita orang dulu. Ni tak, masuk je kelas, komplain, itu tak siap, ini tak de. Macam ape je perangai. Selamat sub Sej wajib lulus untuk SPM. Kalau tak.. Erghhh 
Kalau nak diceritakan pasal suka duka 3 Maju. memang banyak. Aku sendiri pun selalu kena ejek ngan dorang. But aku sabarkan jer. Kawanlah katakan. Dorang gurau memang gurau cara biawak. Haha, loya buruk 3 Maju lah paling tiptop habis. Time cikgu Thong and Datin Rahayu lah paling kelakar. Dorang masing-masing selalu kena kan Datin Rahayu adn Puan Thong. Kelakar habis! Dengan tak bawak bukunya, dengan pinjam kelas sebelah nya, dengan tak siap homeworknya. Dah lah masing-masing tak reti malu, homeowrk tak siap, boleh dorang buat muka selamba badak dorang tu. Memang gelak je ahh kerja geng perempuan ni. Lawak-lawak dorang tu semua fresh, tak pernah jumpa kat dunia ni lagi. Ecehh, dah macam juri MLM la pulak. Itu baru part suka, Part duka pula. Bila pelajar lelaki 3 Maju selalu kena marah dengan cikgu-cikgu lain. Cikgu ni, kalau nak marah, marah la satu kelas. Kita orang sekelas laa. Kita orang team perempuan pun tak tahu macam mana nak puaskan hati cikgu-cikgu. Kita orang faham apa yang cikgu maksudkan tapi dorang tu semua memang degil tahap gajah, tak payah ceramah. Dorang bukan pakai pun. Dorang berubah or sedar bila sesuatu yang penting sedang berada hampir dengan dorang. Contohnya PMR. Aku tengok dorang study ape. Tapi, nak buat cemana. Dorang kalau tak faham, bukan nak tanya. Tu laa, entah ape entah yang merasuk dorang, membuatkan dorang malas nak belajar. Tak kan nak kita orang bodohkan diri kita orang pulak? Kang lagi terok 3 Maju kena, Haha. Aku ingat lagi. Time tu waktu balik. Puan Mariam datang kelas kita orang untuk bagi ceramah kat budak lelaki sahaja. Then, kenapa tahan perempuan sekali? Tak pasal-pasal balik lambat. Dah lah cakap nye panjang berjela... buat karangan ke apae -.- Tapi aku cakap betul. tak semua pelajar perempuan rajin belajar. Aku lagi malas nak belajar bila dengar exam dah dekat. Tapi, disebabkan geng-geng aku masing-masing nak jadi yang terpandai. Aku belajar je lahh.
Ahh, tapi whatever laa. Rindu, rindu jugak tapi masa pun tak boleh diputarkan kembali. Masa hanya boleh ke depan bukannya kebelakang. So, mana-mana pun pelajar 3 Maju tercampak. Kami tetap sekepala. Walaupun dah susah nak bertegur sapa, kami tetap tahu yang dulu kami pelajar 3 Maju. Ape seyhh aku mengarut -,-
Okay laa. Aku nak choww dulu. Assalamualaikum and bye!

←newer post
older post→